reklama

KINI

( o dievčati, ktoré našlo zmysel života a nevzhliadlo “pythonovcov“ :)))

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dr. Cige sa poškriabal po hlave. Prečo by sa mal škrabať takto, keď sa môže takto. Pred pacientkou. Veľmi nádejný prípad. Jeden z tých, ktorý ľavou zadnou, prednou vyrieši.- Jajááj... zaplakala Kini a klesla na kolená.Patetická, tvrdohlavá, ľutujúca sa dievčina, zapísal si do spisu ďaľšiu z početných poznámok k jej osobe.- Predvčerom mi umrel otec, ó, ja úbohááá... zaúpela a jeden po druhom si začala z pokožky hlavy odstraňovať peroxidovo-biele vlasy.- Zdvihni hlavu, zamrmlal Dr. Cige a opäť použil guľôčkové pero.- Ja úbohá... Mama je rakovinou a chronickými problémami s vylučovaním pripútaná k posteli, každučký jeden večer mi vzlykajúc zaspáva v náručí, ó, ja úbohá... A stále ju musím umývať...- ... úbohá... zašomral Dr. Cige a poškriabal sa po hlave perom.- Tak dobre Kini, zajtra si zas dáme schôdzku... Hlavu hore, to bude dobré...- Ale vy ma... mňa úbohúúú, vôbec nepočúvate... Kini sa na koberci v psychológovej pracovni schúlila do klbôčka a začala si hrýzť do prstov. - Tak zajtra Kini...- Dovidenia.Kini konečne prišla domov. Mama bola už asi štyri hodinky mŕtva.- Mamička, neopúšťaj ma... zaskuvíňala a hodila sa na nepatrnú mŕtvolku, postupne sa od prepuknutia choroby zbavujúcu tridsiatich kilogramov telesnej váhy.- Dcéra moja, ty si na mňa aj tak vždy len srala...- Ach, bolo to presne naopak, mamička... Ale neodchádzaj mi, prosím...Doma nebol nik, kto by Kini potešil. Až na tridsiatich dvoch od hladu sa rozkladajúcich mladších súrodencov a pár kuchynských švábov zívala ich garzónka smutnou prázdnotou. Kini sa rozhodla, že svoj žiaľ vyleje svojmu jedinému priateľovi - čistému hárku papiera."Som taká sama,nik mi už neostaland a fucked-up world it is too.."Žalostne sa rozplakala.- Hlavu hore, zašepkal šuchotavo papier a súcitne sa na ňu usmial.- ...nič nie je také zlé, ako sa to na prvý pohľad zdá...-Tak Kini, ako si sa mi od včera mala? Dr. Cige vybral zo šuflíka spis a začal ho poctivo študovať.- ..aha..zašomral si popod fúzy.- Mama mi zomrela...vzdychla si Kini a beznádejne sa usmiala na svojho terapeuta.- Kini... koľkokrát som ti už hovoril, negatívne zážitky ťa posúvajú vpred...samozrejme, pokiaľ na nich nájdeš niečo pozitívne... Dr. Cige sa trocha nahnevane poškrabal po hlave. Už ho nebavilo neustále niečo niekomu prizvukovať. Mal dosť svojich problémov.- Ja viem, prepáčte....Kini hanblivo sklopila zrak k zemi a začala počítať diery na svojich ponožkách, zdedených po otcovi.- Pozri, vysvetlím ti to na konkrétnom príklade... Hmm... Mala mamička uzavretú životnú poistku?Kini sa rozžiarili oči... Len veľmi nejasne, ale predsa jej začalo dochádzať, kde robila chybu. Že si mnohé veci nevšímala, že sa zbytočne trápila zbytočnosťami a nemyslela popri tom na dôležité veci. Tešiť sa dá predsa z každej maličkosti!- Je ti lepšie, Kini? starostlivo sa spýtal Dr. Cige a nenápadne vložil spis svojej pacientky do zásuvky. Vedel, že už ho odtiaľ nikdy nevytiahne. Tento prípad bol definitívne vyriešený.V ten deň odchádzala Kini z terapie ako nový človek a najmä s pocitom, že konečne čosi našla.Keď sa so širokým úsmevom na tvári vrátila domov a zistila, že šestnásť a pol jej súrodenca podľahlo smrteľným uhryznutiam švábice, ich zvyšky pokorne pozametala, prihodila švábici ešte dvoch, či troch bratov - pre dobrý pocit z dobre vykonanej práce a v telefónnom zozname vyhľadala nejaké čísla detských domovov. Ak ich ešte budem potrebovať, pomyslela si pobavene a rozosmiala sa. Garzónkou sa ozval hlasný rehot človeka, ktorý všetko pochopil.

Lucia Barthová

Lucia Barthová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  POE-tryabsurd..hudobne..názoryNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu